Her er du: Forsiden » Nyhedscenter » Nyheder » Digital Life

Digital Life

Friday, October 14, 2011 af umbraco_system

Digital Life, eller den Digitale Tilværelse, er den mest omfattende undersøgelse af verdens digitale forbrugere nogensinde. 

Velkommen til Digital Life
Vi har brugt både de allernyeste teknikker samt vores position og ekspertise som markedsleder til at skabe Digital Life. Digital Life giver ikke blot indblik i den digitale verden, men tilbyder også de rammer, der skal til, for at man kan træffe beslutninger, der kan om sættes til handling. Det kan bruges til at drive både globale strategier og operationelle markedstiltag.

Hvad er det, der er så enestående ved Digital Life?

Den dækker virkeligt hele verden
Vi har interviewet næsten 50.000 forbrugere i 46 lande, herunder både i de store, nye økonomier som Brasilien, Kina, Rusland og Indien samt i næsten alle N-11 landene.  Digital Life er den største og mest omfattende undersøgelse af den digitale verdensforbruger, der nogensinde er gennemført på verdensplan. De markeder, som undersøgelsen har kørt i, repræsenterer 88% af den samlede digitale befolkning; dvs. at den dækker alt fra de markeder, hvor den digitale indflydelse er allestedsnærværende til de markeder, hvor man kun lige har taget de første skridt på den digitale rejse i en verden af hjemmecomputere, mobiltelefoner og internetcaféer. 

Meninger og Mus
Gennem en kombination af undersøgelsesdata, Clickstream-data, som laver en passiv måling af den faktiske adfærd, samt en unik metode til at kortlægge forbrugernes behov får vi adgang mere et mere præcist og komplet billede, ikke blot af hvad forbrugerne laver, men også hvorfor.
 
De vigtigste spørgsmål, som Digital Life undersøger

Hvordan ser det digitale landskab ud på verdensplan?

• Hvordan har den digitale udvikling forandret forbrugernes tilværelse?
• Hvordan vil det ændre sig i fremtiden?
• Hvilken indflydelse har det at vi er blevet mere mobile og fleksible? 
• Hvordan kan jeg udvikle en digital strategi baseret på de eksisterende fakta?

Hvordan kan jeg øge mine muligheder hos den digitale forbruger?

• Hvilke kanaler eller platform bør jeg fokusere på?
• Må jeg ”lege med”? Hvilke sociale medier er det realistisk at satse på? Hvor?
• Hvilke informationskilder anvender forbrugerne når de skal finde ud af, hvad de skal købe inden for min kategori?

Hvordan skal jeg skræddersy mit budskab?

• Hvordan bruger jeg den forskellighed, der er i folks digitale adfærd til min fordel?
• Hvilke strategier fungerer på de forskellige forbrugertyper?
• Hvordan målretter jeg mit budskab til de specifikke behov, som de forskellige grupper af digitale forbrugere har?

Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere, kan du klikke her for at komme til Digital Life’s Microsite (på engelsk).