Her er du: Forsiden » Nyhedscenter » Nyheder » Nu kan de danske virksomheder måle hele reklame- og kommunikationsindsatsen

Nu kan de danske virksomheder måle hele reklame- og kommunikationsindsatsen

Friday, October 14, 2011 af umbraco_system

Pressemeddelelse

Som den første analysevirksomhed i Danmark kan TNS Gallup nu tilbyde fuldt integrerede reklame-, medie- og kommunikationsanalyser. Det sker for at imødekomme det stigende behov for dokumentation og effektmåling af virksomheders og organisationers marketing-, presse- og kommunikationstiltag.

TNS Gallup er allerede kendt som Danmarks førende analysevirksomhed inden for blandt andet markeds- og opinionsundersøgelser og media- og reklametracking. Med etableringen af en ny enhed for PR Research & Medieanalyse tilbyder TNS Gallup skræddersyede analyser af mediernes redaktionelle indhold. Det kan være corporate- eller produktomtale i nyhedsmedierne eller af issues af strategisk vigtighed for virksomheder og organisationer.

Thomas Dzougov, leder af TNS Gallup PR Research & Medieanalyse, udtaler:

”Hos TNS Gallup vil vi imødekomme den stigende efterspørgsel efter viden og dokumentation af værdien af presse- og kommunikationsarbejdet i virksomheder og organisationer. Traditionelt har marketingschefen let kunne påvise return on investment af marketing-kronerne, mens det har været sværere – hvis ikke umuligt – for kommunikations- og pressechefen. Sådan er det heldigvis ikke længere.”

”Med medieanalyser af nyhedsindhold er vi hos TNS Gallup den første leverandør af både reklame-, kommunikations- og medieanalyser. Og sammenholdes disse med målinger af eksempelvis omdømme eller mærkevarepræferencer kan vi dokumentere effekten af både marketing, pressearbejde og andre kommunikationstiltag.”

De forskellige analyser kan integreres fuldt ud og skræddersyes til den enkelte kundes behov.

TNS Gallup introducerer de nye integrerede analyser i denne måned. Analyserne kan i første omgang gennemføres for markederne i Danmark og resten af Norden, men det er planen at udvide den geografiske dækning internationalt løbet af relativt kort tid.

Lederen af TNS Gallup PR Research & Medieanalyse Thomas Dzougov kommer fra en stilling som markedsdirektør hos Infomedia og har indgående kendskab til medieanalyser og effektmålinger. Som analysechef er ansat en af Danmarks førende analyseeksperter Søren Langelykke, der kommer fra en stilling som senior analytiker og teamleder hos Infomedia.

Kontakt
Thomas Dzougov, Head of PR Research and Media Analysis
Telefon:  +45 21 43 90 84, E-mail: thomas.dzougov@tns-gallup.dk