Her er du: Forsiden » Viden - Nyhedsbrev » 2004

2004

info_viden_logo_m.gif

       TNS Gallups Nyhedsbrev december 2004
 

Kend effekten!


ROI - Return On Investment. Begrebet er en selvfølge i industrien, i den finansielle sektor, alle steder. Med én væsentlig undtagelse: Indenfor markedsføringen. Det har hidtil været næsten umuligt at få reel viden om afkastet på en investering i markedsføring. Men det kan man nu via brug af videnspaneler.

Panelet hører til et af markedsanalysens klassiske redskaber, men har udviklet sig til at være nutidens og fremtidens værktøj til dokumentation af effekten af markedsføringen. Nu kan man følge den enkelte paneldeltagers holdninger og adfærd over tid og kontrollere, hvad en bestemt aktivitet i markedsføringen medfører.

Nogle af TNS Gallups vigtigste redskaber er paneler, f.eks. G@llupForum, Gallup TV-Meter og Gallup Radio Index. Vi fortæller i Fra information til viden nr. 3 mere om en række af vores paneler, om paneltankegangen og om måling af effekt.

Læs f.eks. om muligheden for egne kundepaneler i G@llupForum og om de udfordringer, mediapanelerne står overfor som følge af den stigende konvergens mellem tv, radio, internet og mobil. Læs også om måling af reklameeffekt på kort og langt sigt, kortlægning af tilbudsaviser og om en ny undersøgelse af, hvad der driver forbrugerne - butikker eller brands? God læselyst.

Stil krav til undersøgelserne. Det gør vi!

Henrik J. Hansen

adm. direktør

Læs VIDEN...

lup_ikon.gifHvad gør dine kunder?

Hvad gør dine kunder, hvis du ændrer på prisen, produktet, reklamen eller salgskanalerne - eller hvis de får et godt tilbud fra din konkurrent?

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

reklame_ikon.gif Måling af reklameeffekt på kort og langt sigt

Mange annoncører måler effekten af deres reklamer ud fra "recall" reklameerindringen. Men den virkelige effekt ligger i købet - og genkøbet.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Rolf_r_ikon.gifSkidt og panel

En "billig" panelundersøgelse kan hurtigt blive et dyrt bekendtskab.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Digitalt_mobiltelefon_m_tv_ikon.gifDigitalt

Digitalt tv og radio, bredbåbd og 3G telefoni er ikke kun nye teknologier, der sikrer skarpere billeder, sprødere lyd, større fart og smartere samtaler. De ophæver også grænserne mellem de kendte medieplatforme og løsriver medierne fra tid, sted og rum.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Tilbudsaviser_reklame_ikon.gifSpot på ugens tilbud

De husstandsomdelte tilbudsaviser er et af Danmarks største reklamemedier, men har i mange år været et af de mindst gennemsigtige. TNS Media Intelligence kortlægger tilbudsaviserne og de estimerede omkostninger ved brugen af dem.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

PPM_bord_ikon.gif PPM Test i Danmark

TNS Gallup skal næste år gennemføre et forsøg med måling af radio- og tv-forbrug via små digitale modtagere, Portable People Meters (PPM'er). Det er netop aftalt med parterne bag Gallup Radio Index og DR-TV og TV2.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Retroradio_ikon.gifRadiokontrakt forlænget

Parterne bag Gallup Radio Index og TNS Gallup har truffet aftale om at fortsætte samarbejdet om dokumentation af lytteradfærden på det danske radiomarked via Gallup Radio Index.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

butikker_brands_ikon.gifButikker eller brands?

Ny mærkevare- og detailundersøgelse fra TNS Gallup viser, at nogle brands er så stærke, at kunderne er villige til at skifte dagligvarebutik for at kunne få dem.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

tnslogo_ikon.gif65 år med Gallup i Danmark #2

I en tidligere artikel så vi tilbage på starten og de turbulente år under 2. verdenskrig, hvor man nøje skulle overveje, hvilke meninger, der var egnet til offentliggørelse. Og vi fortalte om den begyndende velstandsperiode, hvor det moderne Gallup udvikles i takt med mærkevarernes, reklamens og mediernes fremmarch. Her følger resten af historien.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

kunst_diagrammer_ikon.gifGallup som kunst

I foråret henvendte kunstneren Lars Mathisen sig til TNS Gallup med et forslag om et højst utraditionelt samarbejde mellem kunst og markedsanalyse. Projektet lød spændende og Gallup "slog til".

Læs hele artiklen... Hent.gif