Her er du: Forsiden » Viden - Nyhedsbrev » 2004 » Juni 2004

Juni 2004

info_viden_logo_m.gif

                     TNS Gallups Nyhedsbrev juni 2004

Kære læser,

Velkommen til TNS Gallups nyhedsbrev "Fra information til viden".

Kravene til analyseinstitutterne om til stadighed at udvikle og raffinere sine metoder, formidling og rådgivning har aldrig været større end nu - i en tid med stigende internationalisering, ændrede markeder og nye forbrugs- og medievaner.

Tidligere tiders undersøgelser med spørgeskemaer, papir og blyant er derfor i stor udstrækning erstattet af højteknologiske elektroniske registreringer, internet-undersøgelser, SMS besvarelser og kvalificeret strategisk såvel som operationel rådgivning til vores kunder.

Som en del af en af verdens førende kæder af analyseinstitutter, TNS med aktiviteter i 110 lande i hele verden er TNS Gallup med forrest i udviklingen af avancerede analysemodeller, teknologier og rådgivning, som kan omdanne data og information til beslutningsklar viden.

Vi vil i nyhedsbrevet "Fra information til viden" fortælle om nutidens og fremtidens markeds- og analyseplatform og vise eksempler på de problemstillinger, TNS Gallup arbejder med for vores kunder.

I dette nummer lægger vi ud med bl.a. at fortælle om nye metoder og teknologier indenfor måling af tv, radio, dagblade og internet, af forbrugernes købsovervejelser og af den musik, vi hører. Der er også et kig ind i den nyeste forskning om sammenhængen mellem ubevidste reflekser og branding.

God læselyst!

Henrik J. Hansen

adm. direktør

Læs VIDEN...

HenrikHansen_ikon.gifFra Information til Viden

TNS Gallups strategi er at gå fra at levere information til at levere viden. Fra at give data til at give rådgivning. Og fra at være konsulent til at være partner.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

mus_ost_ikon.gifMærker med magi

Vi tiltrækkes ubevidst af nogle mærker og frastødes af andre.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

chokohylder_ikon.gifReal Life Shopping

Kom helt tæt på forbrugerne og deres adfærd - hjemme og i supermarkedet.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Thomas_Y_ikon.gifPå sporet af det nye Europa

EOS Gallup Europe har ansvaret for den "europæiske valgnat" ved valget til EU-parlamentet.

Læs hele artiklen... Hent.gif 

 

Martin_ikon.gifSæt pris på kunderne

Alle ved, at det har stor værdi at holde på sine kunder. Men hvor stor er værdien? Og hvilke kunder skal man rette indsatsen mod?

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Digitalt_mobiltelefon_m_tv_ikon.gifLæsertal hver dag

Daglige læsermålinger via SMS er dagbladenes seneste træk i kampen med TV om reklamebudgetterne.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

PPM_bord_ikon.gifDen digitale logbog

En lille elektronisk sender kan automatisk fortælle, hvad du ser i TV og hører i radioen.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

dognprofil_ikon.gifNetBehaviour

Sæt ansigt på internetbrugerne - hjemme og på arbejdspladsen

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

hitfabrikken_ikon.gifHitfabrikken

Flere og flere radiostationer benytter audience-testing i jagten på det sikre hit og den gode sound.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

tunnel_ikon.gifDanmark før og nu

Angst og bæven - 1947: Skib eller fly? 1997: Tunnel eller ej?

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

kronprinseparret_ikon.gifMary & Frederik gav ny seerrekord

Aldrig før har danskerne set så meget tv på ét døgn.

Læs hele artiklen... Hent.gif