Her er du: Forsiden » Viden - Nyhedsbrev » 2004 » September 2004

September 2004

info_viden_logo_m.gif

      TNS gallups Nyhedsbrev september 2004

Gode markedsanalyser er kendetegnet ved, at de giver indsigt, overblik, sammenhæng og perspektiv.


I TNS kalder vi det, at analyserne går "behind the numbers, beyond the trends and between the lines".

På de følgende sider giver vi en række eksempler på analyser og værktøjer, der kan hjælpe virksomheder og organisationer med at løfte data og informationer fra den snævre sammenhæng, sætte dem i perspektiv og omdanne dem til beslutningsklar viden.

Vi fortæller bl.a. om Semiometrieanalysen, der går bagom de demografiske data og viser, hvordan du kan matche dine budskaber, medier og produkter præcist til dine målgrupper, - med afsæt i deres ubevidste værdier og følelser.

Du kan også læse om den store undersøgelse Mediedagen 2004, der har kortlagt danskernes mediebrug og hverdagsaktiviteter, og kan fortælle om, hvorfor vi ser tv, hører radio, læser avis og surfer på internettet, sammen med hvem, hvornår - og hvad vi laver imens.

Vi sætter også spot på den globale opinionsundersøgelse The Voice of the People, der på tværs af landegrænser og kontinenter kortlægger befolkningernes syn på emner som miljø, terrorisme, politisk ledelse og demokrati. God læselyst!

Stil krav til undersøgelserne.
Det gør vi!


Henrik J. Hansen

adm. direktør

Læs VIDEN...

semiometrie_ikon.gifUnder overfladen

Hvordan kan det være, at Mette drikker Ramlösa og er forsikret i Codan og Marie drikker Kildevæld og er kunde hos Tryg, når de nu begge er 30 år, er mellemledere, bor på Frederiksberg i ejerlejlighed, har en højere uddannelse, tjener det samme, har to børn, kører i en fransk bil og er "moderne fællesskabsorienterede"? Semiometrie dykker ned under overfladen.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

tastetur_ikon.gifSamlet viden - lige ved hånden

TNS Info sikrer dig online adgang til alle dine analyseresultater - uanset hvor du er.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

stige_ikon.gifFør rejsegilde

En test af TV-programmet HUSET skulle sikre det rette mix mellem reality, livsstil og gør-det-selv.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

ur_ikon.gifMediebruges Hvem, Hvad, Hvor

Hvorfor ser vi TV, hører radio, læser avis og surfer på nettet, hvornår - og hvad laver vi imens? Mediedagen 2004 har kortlagt danskernes mediebrug.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

LeoA_ikon.gif45 år i Gallup

Leo Andersen trådte første gang ind ad døren til Gallup 1. august 1959. 10.000 arbejdsdage senere er han her endnu.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Europaflag_ikon.gifVerdens største barometer

TNS skal stå for EU's undersøgelser af europæernes holdninger - Eurobarometeret.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

opinion_ikon.gif65 år med Gallup i Danmark #1

Et tilbageblik på hvordan det hele startede - og på 65 års Gallup-undersøgelser i Danmark.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

kloden1_ikon.gifVoice of the People

Hvad mener klodens befolkning om kloden? - Gallup International står bag global undersøgelse af mere end en milliard meninger.

Læs hele artiklen... Hent.gif  

 

Rolf_r_ikon.gifDen store metodekrig

Kommentar om pilskæve og repræsentative stikprøver, "de store tals lov" og selvrekrutterede internetpaneler.

Læs hele artiklen... Hent.gif