Her er du: Forsiden » Viden - Nyhedsbrev » 2005 » Juni 2005

Juni 2005

info_viden_logo_m.gif

                   TNS Gallups Nyhedsbrev juni 2005

Kære læser,

 

Den røde tråd i dette nummer af Fra Information til Viden er, at der ingen rød tråd er. Engang var Gallup et analyseinstitut med papir og blyant som de vigtigste redskaber. I dag er det en vidt forgrenet virksomhed, der med vidt forskellige midler indsamler informationer og videregiver dem som viden til erhvervsliv og myndigheder.

I dette nummer giver vi eksempler på denne mangfoldighed: Vi fortæller om det komplekse og følsomme evalueringsarbejde af følgevirkningerne af flodbølgekatastrofen som Gallup forestår for Indenrigsministeriet.

Om premieren på en revolutionerende nydannelse inden for medieanalysen med læsertal hver eneste dag.

Om det avancerede Needscope redskab, der kortlægger opbygningen af et brand, startende med de dybe emotionelle behov, kunderne ikke selv er bevidste om.

Om de igangværende forsøg med Portable People Meter, en elektronisk enhed mindre end en mobiltelefon, som automatisk registrerer både hvad vi lytter til i radioen og ser i fjernsynet.

Om TNSmetrix, der på mindre end en time kan forsyne markedet med viden om internet trafikken i de 4 nordiske lande.

Om registreringerne til Copy-Dan, hvor Gallup har ansvaret for, at alle medvirkende i TV bliver krediteret for deres ophavsrettigheder, fra instruktør til fotografassistent.

Og endelig prøver vi at anskue verden som en flue på væggen i en forretning, når kunderne køber ind eller i hjemmet, når kunderne bruger det, de har købt ind.

Det er som sagt vanskeligt at se en rød tråd i denne mangfoldighed. Og dog. Fælles for dem alle er, at TNS Gallup til stadighed er på den absolutte forkant inden for teknologisk dataindsamling med markedsmæssig forståelse og psykologisk indsigt i de behov, der styrer menneskers motiver og adfærd, og som giver vores kunder den nødvendige viden.

God læselyst!

Henrik J. Hansen

adm. direktør