Her er du: Forsiden » Viden - Nyhedsbrev » 2005 » Oktober 2005

Oktober 2005

info_viden_logo_m.gif

           TNS Gallups Nyhedsbrev oktober 2005

Kære læser,

Nordisk samarbejde - lyder ordene lidt støvede og gammeldags? Sandheden er, at markedsføring i Norden som én enhed er mere relevant og up-to-date end nogensinde. Store virksomheders aktiviteter i Danmark styres fra Helsinki eller Göteborg, og fremstød i Sverige sættes i gang i Århus.

For de fire TNS Gallup-institutter stiller denne udvikling krav om helt konkret samarbejde i form af ens udvikling af metoder og teknologi samt kundeservice på tværs af landegrænserne. Dette nummer af "Fra Information til Viden" fokuserer på Norden og fortæller bl.a. om NordicForum, den nye nordiske online omnibus, der dokumenterer, at nok er Norden ét marked, men at der også er forskelle, man skal tage sig i agt for.

TNS Gallup Interactive er et andet eksempel. Denne afdeling fungerer nu som pan-nordisk konsulentvirksomhed inden for måling af internettrafikken og tilfører med TNSmetrix hele det nordiske marked masser af ny, konkret viden om nettrafikken.

Paneler er et nøgleord i udviklingen hos TNS Gallup, ikke kun på nordisk niveau, men også lokalt. En af vores kunder, Fyens Stiftstidende, beretter om, hvor nem og effektiv viden, man får ved hjælp af det særlige PanelFyn, som TNS Gallup har oprettet til dagbladet. Et eksempel til inspiration for mange virksomheder.

God læselyst!

Henrik J. Hansen

adm. direktør