Her er du: Forsiden » Viden - Nyhedsbrev » 2008 » Marts 2008

Marts 2008

viden_logo_m.gif

               TNS Gallups Nyhedsbrev marts 2008

 

Kære læser,

Film skal ses i biografen, Det ved vi godt allesammen, og heldigvis er der fortsat masser af mennesker, der kan lide en tur i biografen trods et voksende udbud af film på TV.

Men hvor meget ved vi i virkeligheden om hvem der går ind for at se hvilke film? Ikke ret meget. Selvom mennesker er gået i biografen i generationer, så eksisterer der faktisk meget lidt viden om publikum.

Det giver den teknologiske udvikling mulighed for at råde bod på, og i dette nummer af Viden kan vi fortælle om Dansk Reklame Films meget ambitiøse Filmmonitor, som  TNS Gallup har tilrettelagt, og som fremover vil give selskabet mange nye muligheder for at tilrettelægge salgsarbejdet.

Det er dog ikke kun Dansk Reklame Film, der kan vise ny viden frem. Radiomediet er nu kommet i gang med sit nye Portable People Meter (PPM), og det er der kommet meget ny viden ud af - til gavn for både udviklingen af mediet og forhåbentlig også salget.

PPM og Filmmonitor bygger på internetpaneler, men nogen gange har man brug for mere dybtgående viden, og her kan vi også fortælle en række historier om, hvordan firmaer har anvendt kvalitative analyser til udvikling af en ny online butik (Danske Spil) eller en markedsføring over for en ny målgruppe. Det er Tulip, som ikke har været tilfreds med at være placeret på sidelinjen i forhold til caféernes køkkenchefer.

Det kan siges meget enkelt. Jo mere man ved om sine kunder, des bedre kan man tilrettelægge sin markedsføring. Problemet er bare, at det ikke altid er lige let at skaffe den rigtige viden. Men i dette nummer af Viden kan du læse et antal eksempler på, hvordan TNS Gallup har løst det.

God læselyst!

Henrik J. Hansen

adm. direktør

Læs VIDEN...

Læs hele marts-nummeret her

Modtager du ikke allerede VIDEN, eller har du spørgsmål eller kommentarer, kan du kontakte os på viden@tns-gallup.dk