Her er du: Forsiden » Vores Ekspertise » Business Solutions » Optima

Optima

En dybdegående forståelse for markedet gennem en analyse af hvordan forbrugerne vælger produkter.

optima.jpg

Optima er et højt udviklet mærke- og porteføljeværktøj, som giver indsigt i strukturerne på et marked baseret på en afdækning af, hvordan og hvorfor kunderne vælger de mærker, de gør.

En af Optimas komponenter er et mærke-image kort, der tegner en profil af markedet og de enkelte mærkers styrker og svagheder. Herved kan man bl.a. få svar på "hvad-nu-hvis"-spørgsmål om konsekvenserne af ændringer i mærkestrategi og kommunikation samt identificere, hvor der er huller i markedet. Ud over dette kan Optima give svar på spørgsmål som:

  • Hvordan kan markedsandelen øges?
  • Hvordan opnås vækst via den eksisterende produktportefølje?
  • Hvordan skal eksisterende mærker og evt. kommende mærker positioneres?
  • Hvilke segmenter skal bearbejdes?
  • Hvilke konkurrerende mærker skal angribes?
  • Hvordan sikres en vedvarende position på markedet?
  • Er markedet åbent for produktudvikling & lancering?
  • Hvilke budskaber skal bruges i kommunikationen til målgruppen?

Med Optima følger et særligt, brugervenligt rapporteringsværktøj, BrandView, der gør det nemt selv at arbejde videre med analyserne.

 

Kontakt

solution_optima.jpg

Marianne Gregersen
Senior Research Executive

T: +45 39 27 27 27
E: solutions@tns-gallup.dk