Her er du: Forsiden » Vores Markedsfokus » Medier » Printmedier » Gallup BørneIndex

Gallup BørneIndex

Børne Index/Gallup er Index Danmark/Gallup på børn og unges præmisser.

Undersøgelsen indeholder viden om de 5 til 11-årige børn, og er et fantastisk supplement til Index Danmark/Gallup for aldersgruppen 12 til 18 år.

Børne Index/Gallup tager udgangspunkt i de medier, aktiviteter og interesser, der eksisterer i børn og unges verden. Hertil kommer informationer om brug af mærker, bestand af langvarige goder samt anvendelse af mobiltelefoner, fastnettelefoni samt internettet - alt med fokus på produkter og serviceydelser, der er af interesse i hver aldersgruppe.

Undersøgelsen gennemføres en gang om året - lige efter skolernes sommerferie. Børnene rekrutteres via CATI og får derefter tilsendt et postalskema til udfyldelse. For børn under 14 år indhentes forældrenes accept som påkrævet ifølge ESOMAR-kodekset.

Respondenterne er inddelt i 3 målgrupper: 5- til 7-årige, 8- til 12-årige og 13- til 18-årige. Derfor benyttes 3 forskellige versioner af det postale skema, der varierer i spørgeform og sværhedsgrad alt efter aldersgrupperne.

Data vejes i forhold til køn, alder og region og disse tal indgår i vejematricen, der leveres af Danmarks Statistik.

Rapporteringen foregår i GallupPC.

 

Kontakt

baby.jpg 

Tina Gretlund
Senior Research Executive

T: +45 39 27 27 27
E: index@tns-gallup.dk