Her er du: Forsiden » Vores Markedsfokus » Medier » Printmedier » GallupKompas

GallupKompas

GallupKompas er et segmenteringsværktøj, der udelukkende på baggrund af holdningsspørgsmål giver en nuanceret indsigt i forbrugernes holdninger, værdier og livsstil.

GallupKompas er løsningen, hvis I ønsker en meget præcis profil af forbrugere, medier og brands, der ikke kun begrænser sig til demografiske målgrupper.

GallupKompas inddeler den danske befolkning i 9 homogene grupper:

Kompas2012

Læs mere om hvert enkelt segment

 

GallupKompas bruges til en lang række undersøgelser heriblandt Index Danmark/Gallup, TvMeter og Gallup Radio Index.

Den grundlæggende statistiske konstruktion er factor-analysen. Baseret på denne analyse er der etableret to hoveddimensioner som respondenten scorer point i:

  • Moderne - Traditionel

  • Individ - Fællesskab

Resultatet af disse scorer placerer respondenten i en modellens ni segmenter, hvor f.eks. personer med en høj individorienteret score og en neutral score i dimensionen Moderne - Traditionel tilhører segmentet Individorienterede.

 

Kontakt

Kompas_logo.gif 

Morten Kromann-Larsen
Director

T: +45 39 27 27 27
E: mediaconsult@tns-gallup.dk

Test dig selv

Prøv TNS Gallups Kompas test her