Her er du: Forsiden » Vores Markedsfokus » TNS Interactive » Segmentering og datamining

Segmentering og datamining

Hvem besøger dit website - og hvorfor? 

De besøgende på et website opdeles i en række segmenter, og udfra disse identificeres bl.a:

  • Hvor er de enkelte segmenter overrepræsenteret
  • Hvor meget trafik skaber de enkelte segmenter
  • Hvordan bevæger segmenterne sig over tid - konvertering fra et segment til andet
  • Hvor lang tid bruger segmenterne på de enkelte sektioner

Værktøjet giver brugere en unik mulighed for ikke blot at se hvordan trafikken udvikler sig på websiten, men også på hvilke sektioner og måske det vigtigste element se hvilke segmenter som eksempelvis falder. 

Segmenter som kategoriseres som one visit-brugere og light-brugere fungerer som ”rekrutteringsgrundlag” for at udvikle loyalitet af sitet, men hvis ”rekrutteringsgrundlaget” forsvinder, er det nødvendigt at reagere forretningsmæssigt.

Segmenteringsanalysen giver websitet værdifuld information på et tidligt tidspunkt og gør websitet i stand til at reagere før brugerne forsvinder fra websitet.  

Det er muligt at tilkøbe demografi på de enkelte segmenter, og dermed øge anvendeligheden markant.  

Segmenteringsanalysen bruges af en lang række af de største danske websites i deres forretningsudvikling.